User
Password

Aizbraukt līdz kapiem (jeb braukšanas kultūra)


grifs | 24.07.2007. - 15:26:11 | Views: 4471

Ložņājot pa dazam internata lapām, uzdūros perfektam rakstiņam TVnet apr to, kā cilveki brauca uz Liepajas pludmales ballīti. par rakstu gan vareja pasmaidīt, gan pašausminaties, tacu ar ta autoru man ir viena kopīga iezīme...
Proti, pašlaik pats mācos vadīt automobili un diezgan bieži atrodos uz ielas (vai ceļa), un kas mani šausmīgi kaitina, nu tā, ka līdz lamāšanai - tā ir apkārtējo šoferīsu braukšanas kultura. Navienam nav noslepums, ka ta ir vienkārši briesmīga.
Es protams saprotu to, ka biezi vien realā situācijā nav baigi labi braukt punkts punkta pēc noteikumiem, bet lielos vilcienos tomēr noteikumi ir jaievēro - piemēram tādos jautajumos, kā joslu mainīšana, apdzīšana, pagriešanās, apgriešanās un elemntāra priekšrokas ievērošana.
Un ka izradās, ne tikai autovadītaji ir briesmīgi, bet arī riteņbraucēji, no kuriem viens (viena) vakar paspeja sabojāt mūsu ģimenes automobiļa durvis, steidzot garām mūsu mašīnai pie sarkanās gaismas.

Tapēc manis ierosinātā tēma būtu viss par un ap autovadīšanu - pieredze, stāsti un arī pašu viedoklis, kā jus uzvedaties uz ceļa?
Replies (28)
12
ihtiandris | 24.07.2007. - 15:56:55

haha es ar tikai tagad mācos braukt
mistiq | 24.07.2007. - 17:09:02

Nevienam nav noslepums, ka austrumeiropas un krievijas vaditaji ir vnk shausmigi... un pat uz taa fona Latvija pamanijaas izcelties, ipashi tas lec aciis, atbraucot majaas pec dazhiem arzemees pavaditiem meneshiem. Kaa es vienmer saku:
Latvija ir vienigaa zeme Eiropaa kur tevi var notriekt dienas gaismaa uz gajeju parejas pie zaljaas gaismas un vel nolamaat "kuda prjosh, kozel!!!" ;DDD
Te nav runa par sliktu braukshanas kulturu... te jau ir runa par jebkadas kulturas trukumu... gan no vaditaju, gan no velobrauceju, gan no gajeju puses...
krutafols | 24.07.2007. - 17:26:05

Visvairāk tracina gājēju neizlēmība, ejot pār "zebrām". Kā rezultātā - nākas nostāvēt 2tik ilgāku laika posmu.
Apdzīšanas "ģēniji", kuri tik tikko izdarījuši apdzīšanas manervu - nekavējoties atgriežas iepriekšējā braukšanas joslā. Tā pamatīgi pie auto deguna. Vienkārši tracina.
Tie, kuri no mazāk nozīmīgiem ceļiem - iznesas kā negurdi - ar domu - es taču varu paspēt.

Par gājējiem un atstarotājiem. Teikšu tā - acīmredzot dziļi sirdī ir viņiem tā vēlme, lai tos notriec. Savādāk to nevaru izskaidrot. Kaut kādi pašnāvnieki ar īpašu novirzienu.

Šodien pat pa vienu no radio stacijām dzirdēju, ka uz (konkrēti nepateikšu) šosejas 3 smagie diez gan aizdomīgi braucot. Apmēram tā - brauc un domā - ka tik neuzskrien virsū.
Par jauniņajiem, kuri nesen ieguvuši autovadītāja apliecību vispār neizteikšos. Meitenes - tās vēl kaut cik apdomīgas, nenesas kā trakas, tomēr ir arī tādi eksemplāri sastopami. Puiši - negribas pat komentēt. Zaļie gurķi, kuri cenšas apliecināties kādas beibes acīs. Rēka rauj. Gāzes pedālis grīdā, saprašanas nekādas un tik mauc. Un, ziniet. teikšu tā - nekas nebūtu pretī, ja arī tādi nonāktu kapos. Jā, tiešām - kapos. Tur tādiem īstā vietā. Nemainīgi.
fagot | 24.07.2007. - 22:38:15

Nu jā, man arī ir grēks- nepatīk man lēni braukt. Bet kāpēc tad uzreiz uz kapiem- es par to regulāri piķoju.
Tie velosipēdisti man īpaši netraucē- Dublinā viņiem ir speciālie celiņi, motociklisti tomēr ir riebīgāki, bet mans vislielākais ienaidnieks ir taksists- šis, tīkojot klientus, vienmēr velkas priekšā un tad pēkšņi apstājas kur pagadās, kā arī principiāli smādē savu privilēģiju braukt pa autobusu joslu.
Protams arī gājēji nav nekādi eņģeļi. Domāju, man šodien īpaši paveicās, jo paspēju pirms kaut kāda dauņa nobremzēt- viņš burtiski mētās zem riteņiem. Bet tas tomēr ir rets klīnisks gadījums. Tā jau pārsvara sadzīvot var, bet tie, kas burkšķ, nav braukājuši Āfrikā, kur trīs miljonu pilsētā es neredzēju nevienu zebru, nerunājot par gājēju luksoforu.
Nepiekritu mistiqam ,ka „austrumeiropas un krievijas vaditaji ir vnk shausmigi’’. Black woman is the worst ever! Nekāds rasists neesu, pat šo apgalvojumu kādreiz man viens nēģeris teica un pieredze liecina, ka viņam tomēr ir taisnība. Kā arī neesmu ar mieru, ka „Latvija ir vienigaa zeme Eiropaa kur tevi var notriekt dienas gaismaa uz gajeju parejas pie zaljaas gaismas”- Parīzē es ievēroju, ka tās zebras uz ceļiem viņiem ir domātas ja nu vienīgi daiļumam.
kasablanka | 24.07.2007. - 22:56:42


Liepājas šoseja jau tantukiem braukt mācīties. Īsts safari Cairo nomales krēslas stundās: ne fonarju, ne luxoforu, čum kā biezs un visi vālē taurēdami un lamādamies neatkarīgi no transportlīdzekļa - rati, ēzelis vai rollers. Iesācējiem drošāk ar traktoru (labāk tanku, ja līdzekļi atļauj, bet tad būs jāatšaudās).
dyllan | 25.07.2007. - 06:59:26

Ilgi un dikti var vienu otru dažu "labu" autobraucēju lamāt par braukšanas kultūru, bet tie turpina savā garā tiklīdz nenonāc sūdos līdz pašai rīklei, pateicoties savām tīšām un agresīvām rīcībām uz autoceļiem.
Ar laiku katrs saņem pēc nopelniem.

It īpaši bail par saviem pasažieriem, kuriem, lai nokļūtu tramvajā vai izkāptu no tā ir jātiek pāri braucamajai daļai, pa kuru nesās un citreiz pat nepiebremzē visādi loši gan ar džipiem, gan ar mīskastēm.

Protams, ka pastāv a/m vadītāju kategorija, kuri ciena citus kustības dalībniekus, bet kopējā fonā tas ir lāča pirdiens lielajā mežā.

Es katru dienu piedalos kustībā un katru dienu tajās pašās vietās un krustojumos redzu tos pašus pārkāpumus un "augsto" kultūru arī. Mani diezgan kretinē autobraucēji, kas nejūt gabaritus, neskatās spoguļos (negroza ar galvu pa kreisi-pa labi-utml), neapdomīgie braucēji (tie zina tikai dažas primitīvās situācijas no CSDD grāmatas kā pārbraukt krustojumu, visos pārējos gadījumos nu tādus brīnumus taisa, ka psc vienkārši!!!)

P.s. Biju Kairā, tur tik tiešām maz luksoforu, milzīga kustība un minimāls avāriju skaits. Cilvēki medz sadzīvot uz autoceļiem bez luksoforiem utml
pele | 25.07.2007. - 16:41:19

haha - labi teikts par lāča pirdienu mežā. :DD
pirdiens - tas ir kaut kas labs! :)

bet ja paskatās, vai tas arī nav jautājums par iecietību???? tas pats jautājums kā par attieksmi pret gejiem?
vilx | 25.07.2007. - 20:02:25

Es kā spēkrata vadītājs ar 10 gadu pieredzi un arī vasarās diezgan pastāvīgs riteņbraucējs, kā arī gājējs, varu teikt to, ka:
* Daļa spēkratu vadītāji bieži nerāda pagriezienus, mainot joslas vai pat veicot nogriešanos krustojumā - tas tiešām ir ļoti bīstami!
* Daļa spēkratu vadītāju (īpaši izceļami BMW, Mercedes, reizēm arī citu ražotāju biezāki spēkrati) neievēro braukšanas pieklājību un lien priekšā krustojumos, apdzen, nerēķinoties ar to, ka nevarēs apdzīt, un tādēļ cenšas iespraukties starp diviem spēkratiem, kur nemaz nav vietas (pēdējam jābremzē, lai neizraisītu sadursmi).
* Daļa spēkratu vadītāju apzināti nogriež ceļu riteņbraucējiem, piebraucot iespējami tuvu ielas malai. Pats to esmu daudzreiz izbaudījis. Īpaši draudīgi tas ir gadījumos, ja ir augsta ietve un riteņbraucējs jau ir blakus spēkratam, kurš sāk nogriezt ceļu. Tad gribās mest ar ķieģeli, goda vārds. Es, braucot ar spēkratu, vienmēr cenšos atstāt vietu riteņbraucējiem, jo pats zinu, cik tas ir svarīgi.
* Šķērsojot gājēju pāreju, arī mani tracina raustīgie, neizlēmīgie. Es parasti droši eju pāri, un visi līdz šim ir nobremzējuši. Parasti skatu vēršu vadītāja virzienā, lai redzētu viņa rīcību un šādā saskarē arī viņš labāk redz mani un apstādina spēkratu.
* Mazliet kaitina lielais mācību spēkratu daudzums Rīgas ielās, jo īpaši Pārdaugavā. Protams, arī viņiem ir jāmācās, bet nedomāju, ka sastrēgumstundas ir tas labākais laiks un vieta. Pats mācījos Tukumā, kur nu nekāda dižā satiksme nebija, bet mierīgi ziemas laikā sāku braukt Rīgas ielās. Galvenais ir labi iemācīties, bet nevis mest zaļu gurķi uzreiz iekšā biezākajā sastrēgumā.
Tādas ir manas domas, ja nu kādam tās varētu būt saistošas.

rmax | 26.07.2007. - 10:45:16

Ir dazādi autovadītāji. Esmu gajējs un esu pamanijs, ka uz zebras puse autovadītaju tev dod iespeju šķersot ielu, bet cita puse šajā paša laikā grib izdarīt apdzīšanu. Tikai tāpēc gājēji arī raustas. Bet paši laipnākie ir sabiedriska transporta vadītāji!
kasablanka | 26.07.2007. - 15:49:17


Offtopics: amizanti, kā vilxam patīk vārdiņš "spēkrats". Latviski jau var arī saukt to vnk par vāģi. Vot ja mēs ar vilxu vālētu ar doublebaisīklu, kājām atspārdot malā džipus - tas gan būtu spēkrats. :))
fagot | 26.07.2007. - 23:01:32

Kasablanka, vāģis ira draņķīgs vāciskums! Interesanti, kā vilx dēvē akumulatoru, inžektoru, spidometru, tahometru…? :)
kasablanka | 27.07.2007. - 00:53:17


Protams, ka VW ir vāciskums. Bet kāpēc draņķīgs? Vai bauru tautai jākaunas, ka tahometrā nau ielikusi spidometru bez Endzelīna sankcijas? Vāģis ir vāģis, tačka ir tačka, automobīlis ir ... laikam zirgs, jo pats kustas, ja pa pakaļu uzšauj. Interesantāk būtu, kā latviskot "fagot". Vai nau kas tuvs stabulei, ko pūš rūķi no mežapurviem bez konservatorijas izglītības, bet noslieci uz ... lai filologi ņemas... :/ Latviski vairs neko nipapishesj.. :((
fagot | 27.07.2007. - 01:58:28

Nu pričom te stabule? Šeit taču nav nekāds simfoniskais orķestris lai mēs dalītos pēc instrumentiem uz fagotiem, klarnetēm, vijolēm un arfām. Bet tevi gan var latviskot- baltais nams, prosto i so vkusom :]
grifs | 27.07.2007. - 08:17:11

Lūdzu atgriežamies pie tēmas - katra indivīda valodas īpatnības nav šīs diskusijas tēma, tāpēc offtopicu nepārvērtīsim par topiku. Brīdinu, ka jebkuri personiski uzbraucieni tiks dzēsti.
kasablanka | 27.07.2007. - 10:30:22


Ko nu grifs ducmīgs? :)
Atgriežoties pie tēmas, kā tā formulēta - sēžoties pie stūres, nevaig sajust sevi, ka jau brauc uz kapiem. Tāpat tur visi aizbrauksim, mesto vstreči izmenitj... Labs vadītājs ir "piesardzīgs" un nesteidzīgs, tie, kuriem jau ir bērni, var reāli iedomāties sevi braucam ar viņiem visiem kopā.

Ākstās uz ceļiem jaunuļi, bet tas tā bijis un būs, jo "izrādīšanās" pieder sugas indivīdu sexuālās nobriešanas neizbēgamam posmam, it īpaši ja džekam lāga nau citu iespēju sevi pašapliecināt jauno mātīšu acīs.
kasablanka | 27.07.2007. - 10:59:46


Man bijuši voģilas, kas kas bezfilmā aizrāpo līdz tačkai, bet pie stūres pietrausušies, brauc kā dievi - extremāli no mentiem laižoties. Kam ir Dievs devis to psihomotoriku, tam ir , мастерство не пропёшь.

Ir tādi, kas mežā atradīs vienīgo miskasti, ko parkojoties apgāzt.

Tīri matemātiski: jo vairāk autobīļu tiek pārdots, jo vairāk kretīnu pie stūres. Autoskolas var plēst matus no galvas, bet "iemācīt" labi braukt jau nevar. Bet pravas jādod tik un tā, ja formāli nokārto. Un visi tad brauc vienā kopējā burzmā, lamājoties un .. gūstot zināmu, tai skaitā sexuālu, baudījumu. :)
fagot | 27.07.2007. - 12:17:53

Cien. autors, visi kas gribēja jau izteicās, tāpēc, apspriežot valodas problēmas, mēs neļāvām tavam topicam aiziet aizsaulē, jo acīmredzot vietējai publikai šī tēma nu nav tik tuva un aktuāla, kā tiem pašiem naturāļiem.
kasablanka | 27.07.2007. - 13:33:30


Ever labākais ķinis par braukšanas kultūru: Weekend. Godārs, 1967. Torrentos elementāri velkas, iesaku.
rmax | 28.07.2007. - 09:48:57

Нарушителями правил дорожного движения не рождаются - ими умирают.
rmax | 07.08.2007. - 14:52:42

Останавливает дорожный полицейский (ДП) машину:
- Мы хотим вам вручить приз, потому что вы
проехали 10 километров без нарушений.
Водитель:
- Вот хорошо, я на эти деньги права куплю.
ДП :
- Так вы без прав ездиете?
Жена из салона:
- Не слушайте его, господин полицейский, это он
по пьяни сболтнул.
ДП :
- Так вы еще и пьяны?
Теща с заднего сиденья:
- Все, больше никогда на краденой машине не
поеду!
ДП :
- Так эта машина краденая?
Открывается багажник, оттуда высовывается
голова:
- Ну что, границу уже проехали?
12
© Gay.lv. Visas tiesības aizsargātas.
Contacts  |   Advertise  |   Terms of Service  |  Privacy Policy  |  

Our website uses cookies. If you continue navigating we consider that you accept their use.