User
Password

Dialogs ar reliģiju / 60


grifs | 13.07.2007. - 14:22:49 | Views: 9124

Meklējot informačiju apr homoseksualitāti, uzdūros ļoti interesantai diskusijai LELB mājas lapas iekšienē: http://www.lelb.lv/forums/?fu=l&i...8&rid=5
Protams nelasu viņu visu, bet mani ļoti aptīkami pārsteidza tas, ka šada diskusija notiek pasās baznīcas iekšienē bez lamām un ķengām, bet argumentēti. Tāpēc gribot negribot man rodas jautājums - vai vispār ir ispējams dialogs ar Latvijas baznīcām un vai kāds (šajā gadījumā es visdrīzāk domāju Mozaiku) nevarētu uzņemties iniciatīvu šajā dialogā?

Manā līdzšinējā pieredzē man gadījies tikties ar daudz kristiešiem un jāsecina, ka nebūt viņi nav nekādi briesmoņi un kaku metēji (es te runāju apr patiesiem kristiešiem). Tāpēc galvenais dialoga motīvs varētu būt šis pats, kas diskusijā tiek apspreists - vai sentēvu dogmas ir viennozīmīgi vērtējamas arī mūsdienās, ja citas dogmas ir mainītas vai pat lauztas. Savukārt otrs moments noteikti būtu aicinājums baznīcai norobežoties un nosodīt jebkuras vardarbības formas, lai nebūtu šis viedoklis, ka sūdu metēji ir tieši kristieši - tie paši, kuri pirms 2000 gadiem paši tika apmētāti akmeņiem...
Replies (73)
1234
exs | 17.07.2007. - 23:23:18

Pat viens sengriekju filozofs teicis ka religija jauc praatu. Nu un kaadu tad moraali taa dod? Nirgaajas par dabiigaam lietaam.
frodo | 17.07.2007. - 23:36:27

Pievienojos Grifa komentāram.
Peks (M.S.Peck) savā grāmatā "Further Along the Road Less Travelled" raksta, ka pastāv vairākas attīstības pakāpes, jeb stadijas, cilvēka attiecībās ar ticību:
1. Pirmā ir haosa stadija, kad cilvēkam trūkst garīgums, un šie cilvēki izliekas, ka mīl, bet attiecībās ar citiem ir manipulatīvi un egoistiski. Viņi sastāda apmēram 20% populācijas. Šiem cilvēkiem iekša ir haoss.
2. Formālā, jeb iestādes stadija. Cilvēki nodod savu brīvību kādas iestādes rokās. Viņiem vajag, lai kāds uzņemtos atbildību par to, kā viņiem jādzīvo - viņi nespēj paši izveidot sev robežas, un meklē tās ārējā pasaulē. Dažiem šī robežas piedāvājošā iestāde ir cietums, citiem - armija, citiem - baznīca. Peks uzskata, ka vairums draudžu locekļu pieder pie šīs kategorijas. Šos cilvēkus ļoti apbēdina un uztrauc, ja kāds sāk mainīt viņu rituālus, liturgjijas vai Bībeles tekstu izpratni. Viņi grib drošību un stabilitāti, ko viņiem dod nepārtrauktība un nemainīgums. Viņu priekšstats par Dievu ir tāds, ka Dievs ir vīrišķīgais ārējais spēks, kas soda cilvēkus, kas nepakļaujas likumiem, un mīl tos, kuri pakļaujas viņa likumiem.
3. Skepses stadija - cilvekiem vairsa nevajag iestādi, kura sniedz viņiem robežas un rāmi, viņi spēj paši atbildēt par savām izvēlēm un to sekām. Viņi parasti ir agnostiķi vai atēisti, taču parasti izvēlas iesaistīties sabiedrības problēmu risināšanā - iestājas par ekologjiju, cilvēktiesībām, utt. Viņi bieži ir zinātnieki. vIņiem nevajag ārējo Dievu ar viņa ārējiem likumiem, jo viņi spēj paši noteikt savas robežas.
4. Savstarpējās saistības, jeb mistiskā stadija. Šie cilvēki redz, cik paradoksāla, sarežgjīta, neviennozīmīga ir pasaule. Viņi jūtas apmierināti, dzīvojot stabilitātes un skaidrības trūkumā, kas arī raksturo to pasauli, kurā mēs dzīvojam. Viņi uzskata ticību par veidu, kā attīstīt sevi. Viņu vērtība ir brīvība.
peks uzskata, ka dažādās stadijās atšķiras arī Bībeles izpratne un interpretēšana. Un ka nākamo stadiju cilvēki mums šķiet nesaprotami un traucējoši.
Nu - šis ir ļoti vispārējs kopsavilkums, ja kādam interesē, iesaku izlasīt šo grāmatu.
leonora | 18.07.2007. - 10:04:12


http://www.la.lv/main1.php?dat=2007-0...amp;type=la
venuss | 18.07.2007. - 10:07:25

Iesaku izlasīt vakardienas ( 17.jūl.) "DIENA" . 2.lapp. Tur ir ļoti interesants un labvēlīgs dialogs par homoseksualitāti un katoļu baznīcu .
leonora | 18.07.2007. - 10:40:21

http://www.diena.lv/lasit.ph...p?id=310108
exs | 18.07.2007. - 20:35:40

leonora tas tiesaam ir loti labs raksts.
grifs | 19.07.2007. - 07:55:05

Palasot pie raksta pievienotos komentārus nācās secināt, ka gluži svērināta katoliete šī kaundze nav, bet drīzāk nāk no tādas pašas draudzes kā tās, ko vara Māris Sants - proti - ar kristīgo domāšanau un kristīgajām pamatvērtībām, bet nekādu ietekmi uz sabiedrību un baznīcu kā tādu.
Tajā pat laikā tas ir pozitīvs piemērs tam, ka cilvēki, arī heteroseksuāli, kas ir kristieši, var domāt atšķirīgi no baznīcas pamatnostājas. Un tas jau norāda, ka nebūt visi ticīgie akli tic baznīcai kā tādai, bet ir cilvēki, kas tomēr analizē baznīcas teikto un darīto, kā arī analizē Bībeli, no mūsdienu cilvēka perspektīvas...
leonora | 19.07.2007. - 11:30:46

nolikts klucis baznīcas durvju priekšā un priesteris uzsāk publisku dialogu ar sabiedrību:

http://www.delfi.lv/news/comment/comm...id=18501526

Vai iespēja diskutēt par reliģiju?
Esiet aktīvi un izmantojiet iespēju.
kasablanka | 19.07.2007. - 13:08:59


Muļķīgs raxts. - Baznīca pati par sevi ir lielāks klucis uz zemes virsmas, ko jebkad kāds ķeceris vai muļķis varējis nolikt tās durvju priekšā. Liekulīgā ņaudēšana par "reliģisko jūtu aizskaršanu" vēl tikai pastiprina negatīvo iespaidu.

Budistu mūks ar šāfelīti klusējot savāc sūdu no tempļa priekšas - vienalga kurš dzīvnieks to atstājis - cilvēks, suns vai cūka - visi Dieva radības, - un apskaidrots iet tālāk savās zemes gaitās. Mūsu katolis kratina kaulaino pirxtu - aborts slikc, prezis slikc, drāziens 1x gadā ar svēto tēvu sveci turot, vai - ņemot piemēru no jaunavas Marijas - ieņemt no svētā gara. :/
frodo | 19.07.2007. - 15:01:55

Kāpēc šis mācītājs neiestājās pret Anglikāņu baznīcas apmeklētaju religjisko jūtu aizskaršanu, kad Jaunā Paaudze tos apmētaja ar sūdiem?
keda | 19.07.2007. - 17:58:08

Korporācijas nosaukums: SIA "Romas katoļu baznīca"

Galvenie produkti un pakalpojumi:
- Jēzus Kristus™
- Dievmāte™
- Grēks™
- Bauslis™
- Grēksūdze®

Reklāmas buklets:
© Bībele, all rights reserved

Galvenie Promotion paņēmieni (reklāmas triki):
- vainas izjūtas izsaukšana
- baiļu un šaubu radīšana
- pienākuma apziņas ģenerēšana
- akcija "Iesaisti mūsu spēlē savu tuvāko!"
- "Sakrāj trīs grēkus, dabūsi piedošanu"
- loterija (grupveida ceļojums uz paradīzi*)
* cilvēki tiecas uz paradīzi, lai tur nesodīti darītu to, par kā darīšanu ārpus
paradīzes - draud elle
elle ir vieta, kur nekaunīgi dara to, ko pienākas darīt tikai paradīzē

PR akcijas:
- garīdznieku solo-koncerti
- ikdienas muzikālas mises
- ikgadējs salīdojums Aglonā ar arhibīskapa gala-koncertu
- sponsorēšanas imitācija
- labi neizceptu garoziņu degustācijas

Reklāmas kampaņas balstās uz VAP (vajadzība - aizliegums - piedošana) principa:
- Vajadzība - konstatē cilvēka vajadzību, kurai viņš nevar pretoties
- Aizliegums - aizliedz viņam apmierināt šo vajadzību
- Piedošana - apsoli piedot aizlieguma pārkāpumu, ja viņš izmantos mūsu
pakalpojumus

Sezonas izpārdošanas:
- ziemassvētki
- lieldienas (lieldienu grēksūdzei - 50% atlaide)

Pastāvīgās izstādes:
- kapsētas
- baznīcas

Klientu serviss:
- kristīšana
- iesvētīšana
- laulāšana
- apbēdīšana

Amatpersonas:
- korporācijas prezidents: pāvests
- reģionālais menedžeris: arhibīskaps
- finansu direktors: bīskaps
- tirdzniecības aģenti: mācītāji
- tirdzniecības veicinātāji (merčendaizeri): misionāri, mūki
- fokus-grupas pētījumiem: klosteru personāls
- headquarters: Vatikāns
frodo | 21.07.2007. - 13:33:52

dialogs ar ko un par ko?
Mani ļoti uzjautrināja, manuprāt, vēl Karīnas Pētersones ideja par dialogu starp Mozaīku un šitiem visiem ekstrēmistiem - nopride, Dimiteriem un citiem. Es nesapratu, kāda būtu dialoga tēma un mērķis. Noskaidrot patiesību šadā dialogā nevar, priekš tam ir attiecīgas prof. apvienības vai eksperti. Spriest, vai organizēt praidus arī garām - mums ir tādas pašas tiesības iet miermīlīgā gājienā, kā citiem.
Kas būtu dialoga apspriežāmie jautājumi???
Nesapratu.
leonora | 23.07.2007. - 19:00:01

iesaku izlasīt:
http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/art...p?id=507160


1234
© Gay.lv. Visas tiesības aizsargātas.
Contacts  |   Advertise  |   Terms of Service  |  Privacy Policy  |  

Our website uses cookies. If you continue navigating we consider that you accept their use.