alvils
|
2014.04.19. - 19:58:38
Prasīto argumentu un pantu no manas puses nebūs, to visu tiešām var atrast Google.
Kas attiecas uz katoļiem un gejiem, tad manuprāt problēmu tur nav.
Ir geji, kas vēlas pipariņu un konfrontāciju saviem pasākumiem, vienu papildus karogu vai plakātu praidā (kas būtu no Baznīcas puses). Bet viņiem būs jāsamierinās ar to, ka nekas tāds nebūs.
- Pirmkārt tāpēc, ka Katoļu Baznīca savos dokumentos, rīcībā un runās jau ir pietiekami skaidri noliegusi diskrimināciju uz šī pamata.
- Otrkārt tāpēc, ka Baznīca vispirms palīdz visvājakajiem un geji tādi nav (arī šajās dienās pasaulē ik gadu bada nāvē nomirst vairāk cilvēku nekā Holokaustā, Ukrainas Golodomorā un Staļina represijās kopā ņemot. Bada nāve ir briesmīga un bezjēdzīga, jo tā ilgst nedēļām ilgi, kuru laikā ASV ar savām cilvēkšaujošām drones mierīgi varētu atrast Āfrikas noslēgtos ciematiņus un nomest viņiem kādu pārtikas paku).
- Un treškārt tāpēc, ka šie jautājumi (par cilvēku attiecībām) ir pietiekoši nopietni un pamatīgi un tos nevar izrunāt vai atrisināt ar 5 vārdu tekstu uz plakāta vai vienu rindkopu garu publisku rezolūciju.
Savukārt tiem gejiem, kuri meklē garīgumu un mieru, Baznīca, cik esmu novērojis, ir atklāta. Viena lieta ir publiskā Baznīcas mācība (lielās runas Aglonas svētkos, pamācoša rakstura brošūriņas, nereti arī parastās mācības svētdienās) un tā, visticamāk, vienmēr būs visai negatīva pret gejiem. Jo publiskā mācība pamatā tiek domāta pašiem zemākiem slāņiem, tai jābūt viegli uztveramai un nepārprotamai (skat., piem., apustuļu vēstuļu tekstus par pienu un cieto barību - ne visiem ir piemērota cietā barība).
Otra lieta ir tā, ka šīs publiskās mācības dēļ dažreiz ir viegli aizmirst par to, ka Baznīcā ir arī ļoti, ļoti daudz patstāvīgi domājošu, atbildīgu cilvēku un tiem ne vienmēr ir nepieciešami vienkārši noteikumi. Viņi paši spēj meklēt un atrast savu dzīves gudrību, viņiem Baznīca ir nevis ikdienas skolotāja un vagars, bet kaut kas vairāk. Viņi spēj redzēt, ka Baznīcas mācība par 6. bausli (Nepārkāp laulību) galvenokārt ir par cilvēku attiecībām kopumā un nevis par vienu konkrētu rīcības veidu. Viņi spēj redzēt, ka 7. bauslis (Nezodz) ir ne tikai par zagšanu, bet arī par sabiedrības uzbūvi kopumā (piem., regresīva nodokļu sistēma, ko tik ļoti piekopj Latvijā, arī ir šī baušļa pārkāpums; tas, ka krīzes laikā centrālās bankas aizdeva naudu tieši bankām un nevis vienkāršiem ļaudīm, arī ir šī baušļa pārkāpums).
Protams, gejiem laikam vēl ilgi nebūs iespējas laulāties Baznīcā vai iet pie dievgalda, bet neticu, ka geji nevar piedalīties pārējā savas draudzes dzīvē - iesaistīties mūzikas grupā, veidot draudzes avīzi vai mājaslapu, piedalīties talkās un labdarības darbos, braukt svētceļojumos, kopīgi lūgties un iet uz dievkalpojumiem. Ja kāds gejs iet uz Baznīcu, lai tur nostātos mācītāja vietā, tad droši vien, ka viņš sastapsies ar zināmām grūtībām. Taču ja viņš meklē mieru un garīgumu, tad kāpēc lai viņš to neatrastu?
Baznīcā esmu bijis tikai retumis (un arī tad ārpus dievkalpojumiem), bet ir nācies redzēt, ka baznīcā mēdz ienāk arī jauni un ļoti normāli džeki. Dažreiz pat liekas, ka ticīgs draugs (ne sektants) pat varētu būt liela vērtība, jo tas tomēr liecina par zināmu saprātu, vērtībām un attieksmi.
p.s. Labs resurs ir atrodams vienas Amerikāņu jezuītu universistātes mājaslapā
http://www.fordham.edu/
Halsall/pw...h/index.asp