vilx
|
2007.07.25. - 20:02:25
Es kā spēkrata vadītājs ar 10 gadu pieredzi un arī vasarās diezgan pastāvīgs riteņbraucējs, kā arī gājējs, varu teikt to, ka:
* Daļa spēkratu vadītāji bieži nerāda pagriezienus, mainot joslas vai pat veicot nogriešanos krustojumā - tas tiešām ir ļoti bīstami!
* Daļa spēkratu vadītāju (īpaši izceļami BMW, Mercedes, reizēm arī citu ražotāju biezāki spēkrati) neievēro braukšanas pieklājību un lien priekšā krustojumos, apdzen, nerēķinoties ar to, ka nevarēs apdzīt, un tādēļ cenšas iespraukties starp diviem spēkratiem, kur nemaz nav vietas (pēdējam jābremzē, lai neizraisītu sadursmi).
* Daļa spēkratu vadītāju apzināti nogriež ceļu riteņbraucējiem, piebraucot iespējami tuvu ielas malai. Pats to esmu daudzreiz izbaudījis. Īpaši draudīgi tas ir gadījumos, ja ir augsta ietve un riteņbraucējs jau ir blakus spēkratam, kurš sāk nogriezt ceļu. Tad gribās mest ar ķieģeli, goda vārds. Es, braucot ar spēkratu, vienmēr cenšos atstāt vietu riteņbraucējiem, jo pats zinu, cik tas ir svarīgi.
* Šķērsojot gājēju pāreju, arī mani tracina raustīgie, neizlēmīgie. Es parasti droši eju pāri, un visi līdz šim ir nobremzējuši. Parasti skatu vēršu vadītāja virzienā, lai redzētu viņa rīcību un šādā saskarē arī viņš labāk redz mani un apstādina spēkratu.
* Mazliet kaitina lielais mācību spēkratu daudzums Rīgas ielās, jo īpaši Pārdaugavā. Protams, arī viņiem ir jāmācās, bet nedomāju, ka sastrēgumstundas ir tas labākais laiks un vieta. Pats mācījos Tukumā, kur nu nekāda dižā satiksme nebija, bet mierīgi ziemas laikā sāku braukt Rīgas ielās. Galvenais ir labi iemācīties, bet nevis mest zaļu gurķi uzreiz iekšā biezākajā sastrēgumā.
Tādas ir manas domas, ja nu kādam tās varētu būt saistošas.