Lietotājs
Parole

Sabiedriskā transporta kontrole / 20


tay | 04.04.2015. - 23:51:55 | Diskusija lasīta 11060 reizes

Hey visiem ’zaķiem’ un ne tikai.
Varbūt kāds zin.. 
Netā ir, arī cilvēki runā, ka, sabiedriskā transporta kontrolei nav tiesības prasīt personu apkiecinošus dok. personu datu noskaidrošanai un tai pat laikā esmu dzirdējusi arī to, ka kontrole drīkst prasīt personas dok. soda kvīts izrakstīšanai. 
Mani reiz izsēdināja, pēc lūguma uzrādīt pers. apliecinošu dok. atbildēju, ka viņiem nav tādas tiesības man to prasīt. Un teicu, ka varam saukt pašvaldības policīju. Uz ko viņa, kontrole, man atbildēja, ka viņiem ir tiesības to pieprasīt, pateica pat pantu, punktu, kas to nosaka. Es uzreiz piemirsu sameklēt vai tā tiešām ir.
Varbūt kāds zin to precīzo pantu, punktu, kas to nosaka, protams, ja tāds ir?!
Atbildes (50)
123
kangarooo | 08.04.2015. - 18:59:41

selen | 08.04.2015. - 16:15:33

ir taču vērt padomāt par tādu lietu kā mēnešbiļete, ja ir jābraukā bieži un vairākiem sabtransiem.






Nav jāpērk, ja brauc tikai pāris reizes. Uztver to kā testa braucienu.

Labāk nopirkt mēnešbiļeti pa 50eiro, kā maksāt tādu pašu sodu?






Sods tev nav jāmaksā, jo nav līgums ar soda sankcijām. Soda līgumu nav pakalpojuma līgums un to nevajag parakstīt, ja vien tev nav vēlme pēc tāda. Līgums par pakalpojumu neeksistē, bet eksistētu tad tikai soda līgums, par ko parakstījies.



No RS darbinieku puses piedāvājums soda līgumam tiek izteikts tikai personai, kas iedod soda līgumama nepieciešamos personas datus un no parakstītāja puses tas ir saistošs tikai pēc savas vēlmes izteikšanas ar parakstu.


ps.
šeit var savas atbildes tektu vēl pāris minūtes rediģēt, jo tagad, ja neaizņemtu 2 atbilžu laukus, tad cilvēki šo atbildi redzētu pirmajā lapā un vairs sarunai par soda līgumu tēmu nebūtu vajadzīgs pāršķirt otru lapu, kas katram paņemtu laiku.
selen | 09.04.2015. - 00:41:38

Ja brauc pāris reizes, kauns biļeti nenopirkt. Un par "laika" tērēšanu pāršķirot lapas... man gan vairāk gribaa jautāt.. kāpēc man savs laiks jātěrē gaidot, kad kādu zaķi izvilks no transporta laukā.

Taď jau nah... visi braucam pa zaķi jo kangaroo sacitējis bezbožnas atklāsmes kā apiet likumu.
kangarooo | 09.04.2015. - 07:29:19

Neizprotu, kas īsti vēl nav saprotams no jurdiskās puses. Ja piemēram man Lattelekom piemēro līgumsodu, tad sanāk, ka es esmu administratīvi noziedzies? Es vienkārši neesmu ievērojis kaut kādus līguma nosacījumus! Līgumā ir atrunāts līgumsods un tu vari nepiekrist līgumam un pārrunāt līguma noteikumus pirms piekrīti. Tev nevar uzspiest līgumsodu bez līguma. Ja tev vajag LMT, tad tu pārrunā noteikumus un ja vienojaties, tad tikai parakstat līgumu.



Tēmas: 1

Ziņas: 253 selen | 09.04.2015. - 00:41:38

Ja brauc pāris reizes, kauns biļeti nenopirkt. Un par "laika" tērēšanu pāršķirot lapas... man gan vairāk gribaa jautāt.. kāpēc man savs laiks jātěrē gaidot, kad kādu zaķi izvilks no transporta laukā.

Taď jau nah... visi braucam pa zaķi jo kangaroo sacitējis bezbožnas atklāsmes kā apiet likumu. undefined




Biezie tikai braukā ar sabiedrisko & neviens tev netraucē vienīgajai turpināt ceļu. Visiem jāsteidzas un nevienu neaizkavē nekas vairāk kā citi transporta braucēji, jo visi kas tajā atrodas ir jāpārbauda. To izdara ceļa laikā neaizturot transportu un reti kad notiek reidi uz vietas nebraucot līdzi.
Vienalga kāda būtu cena vienmēr traucē kontroles pārbaudes un nevis zaķi- nevienaz zaķa nav, bet visi kautko nokavē laika tēriņa dēļ.
Te vajadzētu izdalīt laika tērētājus.
1. Kontrole 100% vienmēr traucē, gan iekāpjot, pārbaudot un izkāpjot, gan īpaši uz vietas veikta reida laikā.
2. Zaķis vai tā eksistence 0% un ja grib var izkāpt
3. Zaķa nekāpšana 0% jo transports turpina kursēt ar kontroli un zaķi, pa ceļam pazvanot policijai un tikmēr zaķim nokļūstot savā pieturā un ejot mierīgi savās gaitās.
4. Transporta nebraukšana zaķa dēļ 1%, jo tikai dažos transportos transports nebrauc kad notiek kontroles reids un kontrole mēģina strīdēties. (Tā kā ir cilvēki, kas izvēlas veikt kotroles darbu, tad nav jābrīnās, ka viņi mēģinās arī demagoģiskas metodes aizturot transportu un cerot uz soda piekrišanu mēģinot iestāstīt, ka visi nevar braukt kamēr neizkāps no transporta, jo no iespaida un soda parakstīšanas veidojas kontroles atalgojuma bonuss no soda procentiem. Ikviens var nodarboties ar šādu reketu un teikt, ka līgums parakstīts.)

Ja transports ir bezmaksas, lēts, dārgs, tad arī ir laika tērēšanas problēmas, jo kontrole nāks pārbaudīt pat bezmaksas braucējus. 

Kāpēc tagad ir vairāk kontrole? Jo radīa papildus biznesa niša- ienākumi firmai un darbiniekiem procenti. Monopolizēts uzpūstu izdevumu un nefinansēšanas produkts un piedāvāts par tā nemaksāšanu maksāt lielāku sodu. Tiek piedāvāts sods un kas vēlas- piekrīt.
Kamēr netiks finansēts izdevīgu RS izdevumu pakalpojums pilnīgi visiem, tikmēr RS apelēs uz lielākiem soda procentiem. Tie ir joprojām civillikumam pretlikumīgi, taču arī līgums par braukšanu nav, tātad sods nav piemērojams likuma noteiktā, bet tikai uz vietas sastādīta, ar RS pakalpjomumu līgumu (čeka vai biļetes) nesaistīta, soda līguma piekrišanu, kurā atrunāts ir vienkāršs maksājums.

Tikmēr vajadzētu izdalīt pamatojumu maksāšanai.
1. Atkarībā no ceļa garuma nav izdevīgi maksāt- Pašreizējā cena nav atbilstoša 1 vai 2 pieturu apmaksai.
2. Iespējas ir bezmaksas braukšanai- Bezmaksas var iet pa ielu, nejauši iekāpt transportā, izkāpt sūdzoties kontrolei par transporta piebraukšanu tava ceļa maršrutā un turpināt braukt ar nākamo, jo par soda likumību tikai ar tavu parakstu mēs jau zinām.
3. Sabojāts produkts- Nav tāpat jēgas maksāt par neuzticamu pārvietošanās līdzekli, kuram notiek neplānotas dīkstāves biļešu pārbaudes dēļ.
4. Pārmaksāts produkts- Dubaijā transports maksā uz pusi lētāk. Tad par pašreizējo cenu jābūt lietām kuras nav- kafijas, tualete, tv, burbuļvanna, restorāns, avīzes. Pat ar agrāku cenu bija, ne caur RS mūsu apmaksātas, bet bezmaksas 5min avīze, kas reklāmdevēju apmaksātas.

Vēlme maksāt rodas tāpat, kā ar nodokļiem vai valsts taupības režīmu- paceļot nodokļus jeb neatstājot cilvēkiem sīku izdemumu pakalpojumu nauda neiet apritē.

Daži nebrauc un nemaksā, citi brauc, izkāpj un nemaksā.

Uzliekot administratīvo likuma pantu neatrisināsies laika tērēšana velkot zaķi.
Tāpat vairāk laika patērējas pārbaudot visus kam ir biļetes nekā velkot zaķi, jo pasažieri ir daudz betzaķi ir ļoti reti ārpus Maskačkas 15. trolejbusa un pat tur uzreiz izkāpj.


Tātad jēga netērēt laiku būtu:
1.) Bezmaksas transportā visiem. Tam vajag nepirkt NANO-ŪDENI un miljonu pārmaksātus biļešu reģistratorus ar kukuli (otkatu).
2.) Kontroli nelaist transportā, ja viņī vēlas traucēt satiksmi.
selen | 09.04.2015. - 09:04:15

Džīzas...
joziks | 09.04.2015. - 09:32:13

A, varbūt džīšas? 
mainardo | 09.04.2015. - 19:17:00

jozik, a kas ir džīšas??
feroche | 09.04.2015. - 20:17:29

Džīšas=geišas kādā pasaules nostūrī?
kangarooo | 09.04.2015. - 21:11:40

1) Braukšana bez biļetes turpmāk nav administratīvais pārkāpums, bet gan tiesisks strīds - attiecīgi nav administratīvā pārkāpuma, nav arī soda naudas.

2) Civiltiesiskos strīdos policija nevar iejaukties - sodu (jeb līgumsodu) var noteikt tikai tiesa, policija labākajā gadījumā var tikai noskaidrot strīdā iesastīto dalībnieku personības.
3) Ja nav administratīvā pārkāpuma - nevienam nav nekādu tiesību kādu aizturēt - tāda kontrole var tikai konstatēt faktu.
4) Līgumsodu var piespriest tikai tad, ja viena puse ir izpildījusi pilnībā savas saistības, bet otra nav - respektīvi, zaķi nevar raut ārā no trolejbusa - principā zaķi var sodīt ar līgumsodu tikai tad, kad viņš ir pilnībā veicis savu braucienu, bet nav samaksājis.
5) Ja braukšana par zaķi vairs nav administratīvais pārkāpums - tad attiecībās starp patērētāju un RS ir tiesības iejaukties patērētāju aizsardzības birojam - gribētos zināt ko viņi teiks par līgumsodu, kas par 8000% pārsniez pakalpojuma apmēru. Arī līgumsodam ir jābūt samērīgam ar izdarīto kaitējumu - braucot pa zaķi kaitējums RS ir centi nevis eiriki.
6) Braukšana pa zaķi nav tas pats kas zagšana - zagšana ir kriminālpārkāpums, par ko ir kriminālpants. Pateicoties šiem grozījumiem braukšana pa zaķi nav vairs pat administratīvais pārkāpums - bet tiesisks strīds starp iesaistītām pusēm



No http://www.tvnet.lv/zinas/ latvija/548...s_ar_reketu ->>

1) Noteikti esiet laipni, neuzķerieties uz provokācijām, nerādiet nekādus dokumentus (arī e-talonus),

2) Jautājiet kontrolierim, lai norāda likumus, uz kā pamata jums kaut kas jāuzrāda vai jāmaksā sods. Turiet pie rokas savu telefonu vai planšeti ar ielādētu mājaslapu, kur norādīti konkrēti likumi un Ministru kabineta noteikumi,
3) Atcerieties, ka jums nekas nav jāuzrāda kontrolierim, taču policistam gan, taču policistam nav tiesību jūsu datus izpaust kontrolierim... Bez jūsu piekrišanas policija nevar jums izrakstīt soda kvīti...
4) Izplatiet šo info ar to, kā jārīkojas katrā gadījumā, un izmantojiet RS transportu par velti vienmēr. Varbūt tad zaglīgā Ušakova banda sāks atmosties.
Rīgas Satiksmes (RS) pārstāvis Viktors Zaķis skaidro, ka RS kontrolei ir tiesības vērsties pie pasažiera ar lūgumu uzrādīt biļeti. Savdabīgi, ka lūguma formā izteikta vēlme no kontrolieru puses nav pasažierim obligāti izpildāma. Neprecīzais regulējums var radīt situācijas, kad jebkuram pasažierim ir tiesības vērsties pie kontroliera ar lūgumu savu biļeti neuzrādīt; pasažieris to var arī izmantot ļaunprātīgi, ja biļeti nemaz nav iegādājies.
vergslesbietem | 09.04.2015. - 22:15:40

ņemies kā rentgens-viņam arī pa zaķi patika braukt un tipa-gudri rakstīt.
t-dog | 10.04.2015. - 00:18:53

Ja ir uzdots jautajums, medz but vertigi uz to atbildet. Ta veidojas diskusija.
Vergi vergo vien. Neatbild.
t-dog | 10.04.2015. - 00:20:25

Kam? Savam tizlam kaulainajam Es.
oomny | 10.04.2015. - 00:24:57

džīšāš pīšāš džīļā mēžā šērmūķškōš
oomny | 10.04.2015. - 00:30:18

Vergi vergo




word.




Vergi vergo

Vergs vergam sit seju

Vergs vergu dur nost
Vergi vergu dziesmas dzied
Vergs miesīgs, vergs garīgs

Vergot, vergo

Vergam verga alga tiek
Vergiem vergu rokenrols
Vergs vergam, brālis un māsa
Vergs vergam, naidnieks un ments

Vergs, vergam, vergo

Vergi ar prieku, vergi bez prieka
Vergiem vergo
Vergi ar prieku, vergi bez prieka
Vergiem vergo

Vergiem vergo




Slaves are slaving

Slave hits slaves face
Slave stabs slave
Slaves sing the songs of slaves
Lay slave, holly slave.

Slaving slaving

Slave gets the wage of slave
Slaves have rock‘n‘roll of slaves
Slave to slave, sisteer or brother
Slave to slave, an enemy and a cop

Slave, to slave, is slaving

Slaves with joy or slaves without
Slaves with joy or slaves without

Are slaving to slaves
oomny | 10.04.2015. - 00:37:42

... ir tiesības iejaukties patērētāju aizsardzības birojam - gribētos zināt ko viņi teiks par līgumsodu, kas par 8000% pārsniez pakalpojuma apmēru



Ideja kā māja. Būtu ahujennijs precedents, ja kāds šo ideju īstenotu, tīri tā for teh lulz, un kas no tā visa sanāktu. Lai gan hz, varbūt arī nekas labs, varbūt beigtos ar to ka braukšanu bez biļetes iebāztu atpakaļ APK.

Hei, bet kā ir citur? Kādas ir soda formas par braukšanu bez biļetes sabtransā citur Eiropā un pasaulē, un vai vēl kaut kur kontrolieri ir tik karikatūriski leģitīmi bezspēcīgi?
indigapuke | 10.04.2015. - 01:10:59

JA es par 1 eiro varu aizbraukt 20 km kāpēc man maksāt  2 eiro jeb šu 1, 20 braucot 2-3 pieturas ?! Tākā, apetīte rods ēdot. PAr zaķi bracu reti bet gadās, šodien sbaiedriskajā atstāju 6 eiro... nācās braukāt, kur kājām tikt nevarēja. Skumji bet fakts, biļešu cenas ir uzpūstas, aceros ka vel 18 santīmus maksāja. neko neitekitu ja būtu 1 eiro pie šofera un 70 centi kioskos un 50 vairumā, bet šīs cenas neatbilst, ne tirgus vērtībai, ne līgumsods ir godīgs, pietam valsts šo atbalsta. Rīt būs mana zaķa diena, lai tik pamēģina izsēdināt, iedošu čupu ar biļetēm un taloniem, lai bauda līdz apnikumam
mainardo | 10.04.2015. - 19:51:49

Ja ir uzdots jautājums, mēdz būt vērtīgi uz to atbildēt©


joziks uz manu jautājumu neatbild, bet verga diskusijās gan metas ar azartu driķēt-pirmais!!
Konsekvence šķobās.
t-dog | 10.04.2015. - 23:29:37

Mainardo, ta vins ir.
joziks | 11.04.2015. - 00:30:03

Labi, likšu mieru verģela diskusijām...
latviangirl | 11.04.2015. - 13:53:29

Daanija, piemeram, ir taa, ka pasazieris maksa tik daudz, cik ir nobraucis. Ir lidzigi veidota e-talonu sistema kaa Latvija, tikai  iekapjot autobusa ir jaregistrejas braucienam un kapjot ara  - jaizregistrejas. (ir divi aparati check- ind un check  - ud). Tadejadi pasazieris neparmaksa par nobraukumu, bet samaksa tiesi to maksu, cik pieturas vins ir aizbraucis. Pasazierim tikai vienmer jaatceras atregistreties kapjot ara no autobusa savdak novelk pilnu summu kada ir lidz marsruta galapunktam.
t-dog | 11.04.2015. - 13:56:25

Taa var tur kur ir attiecigas ietilpibas transports un attiecigs pasazieru skaits, nevis tur kur druzma ka tirgu, ka japriecajas vispar ka no transporta tiki ara sava pietura nevis divas velak
123
© Gay.lv. Visas tiesības aizsargātas.
Kontakti  |   Reklāma  |   Lietošanas noteikumi  |  Privātuma politika  |  

Šis Interneta resurss, tāpat kā visi citi, izmanto sīkdatnes (cookies). Turpinot sērfošanu šajā resursā, Tu automātiski piekrīti sīkdatņu izmantošanai.