oomny
|
18.06.2010. - 01:43:02
janīna kursīte, neapstrīdami, ir ļoti liela dainu speciāliste. gan nezinu, vai un cik viņa ir cilājusi homoseksualitātes tēmu. nu, ja kādam te ir iespēja un pietiek drosmes noķert kursītes kundzi personiski un pajautāt "kursītes kundze, sakiet, lūdzu, kas jums ir zināms par homoseksualitātes attēlojumu latviešu folklorā?" - lūdzu, uz priekšu, cepums no manis!
draconus - fui, kāds tu prasts. re kā tu pats saki, ka dainās daudz kas ir pateikts netieši. nu tā nu ir, reizēm kaut kas tajās var būt atainots ar sevišķi trekniem, pat rupjiem vārdiem, kas nav jāuztver burtiski - kā gadījumā ar grīdas slaucīšanu ar kūsi. bet reizēm kaut kas varbūt izstāstīts "caur puķēm", kaut ko pasakot maskēti vai nepasakot līdz galam, liekot lasītājam/dzirdētājam pašam piedomāt, lai saprastu īsto vēstījumu. un par to gulēšanu sētmalē, manuprāt, tas ir tieši šāds gadījums.
ko gan, tavuprāt, citu tādas dainas par divu puišu vai divu meitu gulēšanu sētmalā varētu vēstīt? kāpēc lai tādas būtu radušās? varbūt tāpēc, lai pastāstītu nākamajām paaudzēm, cik forši ir atlaisties sētmalē, paskatīties mākoņos, pasauļoties, tipa?
turklāt, ievēro, ka tur pieminētas žagatas. žagatas ir klačošanās simbols. ja par kaut ko žagatas žadzina, tātad, tas ir kaut kas, kas pelnījis klačas - nosodāms, deviants, izsmiekla vērts.
____
par blaumaņa orientāciju visādi runā. viens pētnieks izpētījis to, otrs šito. kur taisnība - fig zin. bet liekam mierā blaumani, šī ir diskusija par dainām, nevis par rakstniekiem. citādi šitā jau var aizrunāties arī līdz eltonam džonam un versače.